Süspansiyon Test

  • Adres:

    Samanyolu sok. No:65/15 kat 5 Osmanbey- Şişli

  • İletişim:

    Telefon: 0850 532 0356
    E-Posta: info@dynomark.com.tr

Süspansiyon Test

Süspansiyon testi işleminde aracın test edilmek istenen süspansiyon grubu elektrik darbe tahrikli süspansiyon test cihazı üzerine çıkarılır.  Ön Arka dingillere ayrı ayrı işlem yapılarak sağ-sol dengesizlikler, sürtünme ve yalpa oranları saptanır. Uluslararası önemli Otomobil firmaları tarafından kabul görmüş ve doğruluğu kabul edilmiş tek test aleti Vegatek Süspansiyon Test makinesidir. Vegatek ile aracınızın süspansiyon sağlamlık kontrolü amortisör denge ve gürültü oranlarının kontrolü yapılmaktadır. Bu sayede aracın gerekli olan yol tutuş oranına sahip olup olmadığı raporlanır.

Süspansiyon Test Cihazında Yapılan Kontroller:

  1. Amortisör ve yay kontrolü
  2. Viraj Demiri kontrolü
  3. Salıncak kontrolleri
  4. Rot mili ve rot başı kontrolleri
  5. Tekerlek bilyaları kontrolleri

 

Yürür aksama ait ;

  1. Aks mili kontrolü
  2. Kardan Mili şaft kontrolü

 

Test sonrası vereceğimiz rapor sonucuna göre, aracınızın amortisörlerinin yüzde kaç sağlıklı olduğunu ve rot ayarının düzgün olup olmadığını öğrenebilirsiniz. Viraj Denge Çubuğunun Görevi Ve Kontrolleri. Viraj Denge çubuğu yol tutuşunda ve özellikle de virajlarda büyük bir görev üstlenir. Bu parçanın görevi aracın viraj esnasında sağa veya sola esnemesi sırasında oluşacak kasanın yana yatmasını en aza indirgemektir. Yani arabanızla girdiğiniz virajda, arabanızın kasasının, viraj dışarısında kalan bölümü ile viraj içerisinde kalan tarafı arasındaki farkı en aza indirgemektir. Bu parçada olabilebilecek bir eğiklik yamukluk veya hiç olmaması (sökülmüş olması) Aracın viraj içerisindeki normal seyir hızının düşmesi, yol tutuşunda büyük bir kayıp yaratacak bunun yanı sıra, viraj içerisine girildiğinde amortisör ve rulmanlara binen yük artacaktır. Küçük bir miktarda olsa fren üzerinde de olumsuz etkileri olacaktır. Ön takım düzeni için birden fazla parça görev üstlenmekte. Bunlardan bir tanesi de alt salıncaklar. Bu salıncakların görevi araç tekerleği herhangi bir çukura girdiğinde, olabilecek zararları önlemektir. Arabanın sağ ve sol tekerleğinin altında yer alır. Bu salıncaklar ile araba tekerlekleri araç şasesine bağlanır. Fakat derin ve büyük bir çukura sert bir şekilde girildiğinde, salıncaklar zarar görebilir. Salıncağın kendi bünyesinde de bir parçası vardır. Salıncak burcu. Salıncağın görevini yerine getirmesinde ilk yardım ekibi gibi görev alan salıncak burcunun bir diğer ismi de salıncak fişeğidir. Salıncağın Zarar görmesi durumunda olabilecek sorunlar şu şekildedir:

 

  1. Kasis ve tümseklerden geçer iken, özellikle yağışlı havalarda ön takımdan gelen gıcırtılar.
  2. Salıncakta olan problem sebebi ile amartisörler deki anormal sertlik
  3. Kasis ve tümsekler den geçerken direksiyon simidinde ki titremeler.
  4. Ani ve sert frenlemelerde frenlerin, sağa sola kayması sebebi ile olan titremeler.